niedziela, 3 września 2017

Latarnia morska - Tarbat Ness lighthouse


Latarnie morskie były jednymi z głównych punktów, jakie zaznaczyłam na mapie, wybierając się na samą północ Szkocji.  Takich latarni zaznaczyłam trzy:
  • Tarbat Ness lighthouse ( Tain  IV20 1RD),
  • Duncansby Head lighthouse  (Wick KW1 4YS),
  • Stoer lighthouse (Lairg IV27 4JH).

Niestety czas pozwolił na dotarcie tylko do jednej z nich, czyli do Tarbat Ness lighthouse. Jest to miejsce, gdzie w pobliżu raczej innych miejsc do zwiedzania nie zauważyłam. Po drodze jedynie widać było caravan park, zatem możliwe, że jednak coś jeszcze w tym miejscu można znaleźć. Ja jednak nastawiłam się głównie konkretnie na to jedne miejsce. Po wpisaniu nazwy latarni w nawigację, nie ma żadnego problemu z dojazdem. Droga jest prosta, lecz wąska, z jednym pasem, lecz dobrze wyznaczonymi miejscami do wymijania.  Latarnia morska jest dość blisko parkingu, zatem nie trzeba nastawiać się na długi spacer. Dojście do latarni jest bardzo proste, zatem z pewnością z parkingu dojdzie się do niej bez problemu. 
Dodatkowo można zejść nad wodę, oczywiście gdy warunki na to pozwalają. Jest dużo skał i kamieni, jak również można zauważyć, są niewielkie klify. 
W tym miejscu parking jest darmowy.
W pobliżu nie ma toalet.
Nie mam porównania tej latarni do innych, znajdujących się w północnej Szkocji, zatem ciężko mi doradzić, którą z nich najlepiej zobaczyć. Może kiedyś uda mi się wybrać ponownie w te strony, to z pewnością zobaczę więcej i będę miała jakieś porównanie. 
A tymczasem zapraszam na fotorelację:

































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz